Workshops, rådgivning og coaching
B2B salg består av mange viktige temaer, og dere kan få hjelp med mye hos Sales Mojo.
Bedrifter har ofte forskjellige behov, og gjennom workshops/rådgivning/coaching fra Sales Mojo vil dere kunne oppnå forbedring nettopp innenfor de områdene der skoen trykker mest hos dere.
Her er noen eksempler på temaer der dere kan ha nytte av Sales Mojo:
Definere Unique Selling Points
USPene defineres som årsaken til at kunden skal velge nettopp din tjeneste eller ditt produkt.
Disse må selgere ha et konkret forhold til for å være overbevisende i en salgssituasjon. Er dine USPer tydelig definert?
Definere salgskriteriene
Bedriftens salgskriterier danner grunnlag for hvordan produktene og tjenestene bør presenteres for kunden.
De må både defineres og forankres, og dette kan Sales Mojo bistå med.
Cold calling
Cold calling er en gjenganger når det gjelder utfordringer i salgsorganisasjonen og resultatet blir lite nysalg og dermed lavere omsetning enn bedriftens egentlige potensiale.
Mange selgere synes cold calling er tungt og vanskelig. Men det behøver absolutt ikke være det dersom det gjøres riktig!
Dette kan dere få bistand med hos Sales Mojo.
Closing
Er pipeline overvurdert ved at den inneholder mange caser som drar ut i tid og egentlig har en lavere sannsynlighet for å kunne lukkes som vunnet enn det pipeline viser?
En av årsakene til dette kan være at selgerne har behov for å forbedre closingsteknikken.
Dette kan dere få hjelp med hos Sales Mojo.
Individuell coaching av selgere
Har enkelte behov for en boost på motivasjonen og selvtilliten i salgsjobben?
Trenger enkelte litt hjelp med å komme opp i fart?
Hos Sales Mojo kan dere avtale coaching som er spesielt tilpasset hver selgers individuelle behov.