Sales Mojo Standard - B2B salgskurs

Opplæring i selve basisen for salg og kommunikasjon med kunder er avgjørende for at dine selgere både skal trives og gjøre en god salgsjobb. Mange jobber mye tyngre enn nødvendig med salg, og da er potensialet for både å øke omsetning og trivsel i salgsjobben stort!

Det å etablere en profesjonell og tillitsvekkende fremtreden hos selgerne vil dessuten påvirke både bedriftskultur og omdømme i markedet.

Opplæringen kan gjennomføres i ukentlige salgsmøter, i individuell coaching av selgere og gjerne som en del av onboardingen.

Sales Mojo Standard pakken består av tre trinn som hvert inneholder åtte korte (2 - 2,5 min) videoer med undervisning:

  • Her lærer du de mest grunnleggende prinsippene og teknikkene innen salg. Du vil for eksempel oppdage at cold calling kan være en spesielt morsom del av salgsjobben! Temaene er:

    1 Prospecting 2 Disiplin og Fokus 3 What’s in it for me? og interessevekkere 4 Cold calling–generelle prinsipper 5 Cold calling–praktisk gjennomføring 6 Oppfølgende telefoner 7 Freshe og ryddige møter 8 Rådgiver og alltid pålitelig

  • Dette trinnet går dypere til verks i å lære deg hvordan du faktisk selger. Du vil her lære både om oppbyggingen av samtalen med kunden, fremdrift i salgsprosessen og closing. Temaene er:

    1 Hva er egentlig pain? 2 Kommunikasjon med kunde–viktige momenter 3 Salgssamtalen 4 De viktige akseptene 5 Smi mens jernet er varmt 6 Ullenhet selger ikke 7 Closing–del 1 8 Closing–del 2

  • I tillegg til å lære om enda flere viktige prinsipper i salg, får du her innsikt i hvordan du går frem i markedet med nettopp din bedrift og dine produkter/tjenester. Hvorfor skal kunden velge ditt tilbud? Det er avgjørende at samtlige som jobber med salg i bedriften har forståelse for nettopp dette! Temaene er:

    1 Noen nyttige metoder 2 USPene 3 Salgskriteriene 4 Gjennomført kvalitet 5 E-post kommunikasjon 6 Kundepsykologi 7 Relasjonsbygging 8 Kundereferanser